Trvalé bydliště – nájem, podnájem, i bez souhlasu majitele

Trvalé bydliště je sice určité přežitek ještě z minulých dob, na druhou stranu se stále využívá k různým administrativním úkonům. V oblasti sociálních dávek místo trvalého pobytu rozhoduje mimo jiné o tom, na kterém úřadu práce si žadatel bude vyřizovat sociální dávky. Místo – byt – kde máte trvalý pobyt, také hraje velkou roli při žádosti od dávky na bydlení (příspěvek na bydlení nebo doplatek na bydlení).

Příspěvek na bydlení – změny 2024

Od začátku roku 2024, se mění podmínky pro výpočet sociálních dávek na bydlení. Změn je hned několik:

  • Od 1. 1. 2024 platí nové tabulky pro normativní náklady na bydlení
  • Od ledna 2024 platí změna zákona o státní sociální podpoře (dílčí změny u dávek)

Kromě toho, od začátku roku 2024 platí mnoho dalších změn, které mohou mít nepřímý vliv na výpočet dávek.

Aktuální informace a výpočet:

Sociální dávky a místo trvalého bydliště

To, kde máte trvalé bydliště, rozhoduje o tom, v jakém místě se můžete obracet na úřady. To se netýká jenom sociálních dávek, ale i dalších úřadů. U většiny sociálních dávek platí, že by si je žadatel o podporu měl vyřizovat v místě svého trvalého bydliště. Jsou určité výjimky – třeba o některé dávky hmotné nouze (např. mimořádná okamžitá pomoc), je možné žádat kdekoliv.

To, kde máte trvalý pobyt, hraje svoji roli i pokud se půjdete zaregistrovat na úřad práce jako nezaměstnaní, nebo když budete na okresní správě ČSSZ vyřizovat nemocenské dávky nebo peněžitou pomoc v mateřství.

Poznámka: Tento článek, již obsahuje zastaralé informace. Trvalé bydliště, již není podmínkou nároku například pro příspěvek na bydlení, rozhodující je pouze to, kde skutečně bydlíte. Stejně tak není nutné o sociální dávky žádat jen v místě trvalého bydliště, některé sociální dávky, nebo i podporu v nezaměstnanosti, je možné vyřídit i na jiných Úřadech práce.

Přídavky na bydlení a trvalý pobyt

Jak u příspěvku na bydlení, tak u doplatku na bydlení, je jednou z hlavních podmínek, že žadatel o dávku je vlastníkem nebo nájemcem bytu a má zde vedený trvalý pobyt. U doplatku na bydlení (který spadá do dávek hmotné nouze) platí určité výjimky, kdy je tuto dávku možné poskytnout po zvážení celkové majetkové a sociální situace i bez trvalého bydliště. U příspěvku na bydlení (což je hlavní dávka pro ty kdo platí vysoké částky za bydlení a mají nízké příjmy), je ale trvalý pobyt každopádně nutné.

Potřebujete ke zřízení trvalého pobytu souhlas majitele?

Nyní pomineme ty, kteří bydlí v bytech (domech) v osobním nebo družstevním vlastnictví. Ti se ve svém bytě trvalý pobyt mohou zřídit bez jakýchkoliv omezení a podíváme se na to, jak je to u těch lidí, co nebydlí ve svém vlastním bytě.

Mezi lidmi panuje celá řada mýtů o tom, kdy a za jakých podmínek si mohou zřídit trvalý pobyt. Pověra, že trvalý pobyt je možné zřídit pouze se souhlasem majitele bytu, totiž tak úplně neplatí. Současně ale ani neplatí pověra, že když mám v bytě trvalý pobyt, majitel mě nemůže vystěhovat. Na úvod nejprve pár slov k tomu, jaký je rozdíl mezi nájmem a podnájmem.

Co je to nájem bytu

Nájem bytu (někdy také nazývaný pronájem) je stav, kdy majitel bytu ho pronajme jiné osobě. Je to tedy vztah mezi majitelem a nájemcem.

Z pohledu trvalého bydliště – pokud máte uzavřenou nájemní smlouvu, můžete si vyřídit trvalý pobyt bez jakéhokoliv dalšího souhlasu majitele bytu. A co víc, i když majitel bytu do nájemní smlouvy uvede, že si nepřeje, abyste měli v bytě trvalý pobyt, na úřadě, kde se vyřizuje trvalé bydliště, k tomu nesmí přihlížet.

Co je to podnájem bytu

Podnájem bytu je stav, kdy nájemce (tedy ten kdo si od majitele bytu byt pronajal) ho dále pronajme (celý nebo jen jeho část) další osobě. V tomto případě celý právní vztah vypadá, tako:

Majitel bytu ==>nájemní smlouva ==>Nájemce ==> podnájemní smlouva ==> Podnájemník

V tomto případě je to tedy trochu složitější:

  • Pokud má Nájemce (ten kdo si byt od majitele pronajal), v bytě vedené trvalé bydliště, pak může byt, nebo jen jeho část, dát do podnájmu další osobě, i bez souhlasu majitele bytu
  • Pokud Nájemce (ten kdo si byt od majitele pronajal) sám v bytě trvale nebydlí, pak může byt (nebo jen jeho část) dát do podnájmu další osobě jen se souhlasem majitele bytu (viz § 2275 odst. 1 Nového občanského zákoníku).

Ke zřízení trvalého pobytu i bez souhlasu majitele bytu

Jak je uvedeno výše, pokud máte uzavřenou nájemní smlouvu, pak si můžete trvalý pobyt v bytě zřídit bez ohledu na majitele bytu. Nemusíte mu to vůbec oznamovat nebo se ho ptát na souhlas. I kdyby majitel bytu do smlouvy výslovně uvedl, že zakazuje zřízení trvalého bydliště, na úřadu k tomu nesmí přihlížet (majitel bytu vás pak může žalovat v občansko právním sporu za nedodržení smlouvy, ale to už je úplně něco jiného)

Pokud máte uzavřenou podnájemní smlouvu (ve smlouvě musí být tedy výslovně uvedeno, že se jedná o podnájem), pak je možné, že souhlas majitele bytu potřebovat bude. V takovém případě je potřeba tento souhlas majitele bytu nutné doložit písemně (není ale vyžadováno notářské ověření podpisu).

Co když majitel nechce souhlasit s trvalým pobytem u podnájmu?

Majitel nebo pronajímatel bytu v zásadě nemá příliš mnoho důvodů, proč by vám měl zakazovat trvalý pobyt. Navíc to pro něj může být i výhodné. Pokud vám dovolí trvalý pobyt, vy si můžete požádat o přídavky na bydlení a tím mu platit jím požadovaný nájem.

To, že máte v bytě trvalý pobyt, nijak nebrání tomu, aby vás majitel z bytu vystěhoval (za dodržení dohodnuté výpovědní lhůty sjednané ve smlouvě).

Druhou častou obavou majitele bytu je to, že když dovolí trvalý pobyt a do bytu přijde exekutor, může zabavit i věci, které patří majiteli bytu (např. nábytek, pračka nebo lednička). Tomu se lze ale velmi snadno vyhnout tím, že v podnájemní (nebo nájemní) smlouvě bude jasně uveden soupis všech věcí, které jsou v majetku majitele bytu. Pak je exekutor nemůže zabavit (a i kdyby se o to pokusil, na základě této smlouvy je snadné dosáhnout vyloučení těchto věcí z exekuce)

A nakonec, pokud skončí nájemní smlouva a vy si nezměníte trvalé bydliště, majitel bytu se může obrátit na místní obecní nebo městský úřad a velmi snadno dosáhnout toho, že vaše trvalé bydliště v jeho bytě bude zrušeno (resp. změněno a vy budete trvalé hlášeni na obecním úřadě).

Změna trvalého bydliště

Změnu trvalého bydliště vyřídíte na obecním nebo městském úřadě v místě kde si chcete zřídit nový trvalý pobyt (zrušení trvalého pobytu ve starém místě už zařídí úřad sám). Ke změně trvalého pobytu potřebujete platný občanský průkaz a nájemní smlouvu.

Pokud například ztratíte občanku a řeknete si, že rovnou s novou občanskou si vyřídíte i změnu trvalého pobytu tak budete zklamáni. Nejprve si budete muset požádat o vydání nového občanského průkazu ještě se starou adresou trvalého pobytu. A až teprve poté si žádat o změnu bydliště a následně o další nový občanský průkaz.

Finanční tip: Máte momentálně hluboko do kapsy a chcete si půjčit peníze? Mohla by se vám hodit tato Nebankovní konsolidace půjček a dluhů. Nebo se můžete podívat co vám nabízí tato výhodná finanční nabídka: Kouzelná půjčka zdarma a bez poplatků. Uvidíte, že nebudete zklamáni.

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuse: Trvalé bydliště – nájem, podnájem, i bez souhlasu majitele

Diskuse: 42
  • Custom avatar andrea

    kdyz bych se majitele neptala a ten trvalej si tam dala bude mu to oznameno nakou formou?

    • Jana Králová, Sociální dávky 2024

      Dobrý den, pokud vím, tak na toto není nějaký striktní předpis. Některé úřady to majiteli oznamují (písmennou formou) jiné ne. Majitel bytu se také kdykoliv může obrátit na příslušný úřad a ten mu vydá informace o lidech, které v daném bytě mají trvalý pobyt.

  • Custom avatar Kamila

    Dobrý den,bydlela jsem v podnájmu majitel je soukromník,pan Josef Baláž ,.mam přítele se kterým jsme byt užívaly společně na socialce jsme byly posuzovány společně,ve smlově pronajatého bytu byl napsán i přítel,,asi přez rok jsme byt užívaly každý měsíc jsem chodila ukazovat nájemní smlouvu která byly jen vždy na 1 MĚSÍC,na socialce jsem stim měla trochu problémy ale pak to uznaly vždy když jsem šla na socialku ukazovat nájemní smlouvu neměly jsme problém ani konflikt z majitelem ke smlouvě pronajatého bytu mi dal danoví doklad že mu nájem byl předán odemě do ruky,jenže před týdnem jsem si šla pro smlouvu,jelikož majitel nam smlouvy na měsíc děla byl nový začátek měsíce a smlouva skončila šla jsem si pro další smlouvu na měsíc a ustřižek na nájem který sem mu samozřejmě dala,JENŽE PAN MAJITEL nám řekl že jse máme do večera vystěhovat že se tam nastěhují nový nájemníci,když jsem to slyšela byla celá jsem se rozklepala a odešla jsem s pláčem domu a začala jsi balit s přítelem věci,EXISTUJE NĚJAKÁ MIMOŘÁDNÁ POMOC OD SOCIALKY??????DĚKUJI BERKYOVÁ

    • Jana Králová, Sociální dávky 2024

      Dobrý den, obávám se, že v takovém případě není příliš možností. Pokud si najdete nové bydlení, můžete žádat o další dávky na bydlení (podle typu bydlení buď o doplatek na bydlení, nebo případně o příspěvek na bydlení). Případně můžete podat žádost o mimořádnou okamžitou pomoc (dávka hmotné nouze), ale nejsem si jistá, zda vybude přiznána.

  • Custom avatar pipi

    Dobrý den, v článku se píše cituji „I kdyby majitel bytu do smlouvy výslovně uvedl, že zakazuje zřízení trvalého bydliště, na úřadu k tomu nesmí přihlížet (majitel bytu vás pak může žalovat v občansko právním sporu za nedodržení smlouvy, ale to už je úplně něco jiného)“ Z uvedeného mně vyplývá, že je zřejmě lepší tuto podmínku ve smlouvě neobcházet, protože v případném sporu by dal soud majiteli za pravdu, že došlo k porušení smluvních podmínek a nájemník by nesl všechny náklady spojené se soudním řízením plus nějakou tu sankci. Nebo se mýlím? Můžete mi to nějak osvětlit? Děkuji Vám!

    • Jana Králová, Sociální dávky 2024

      Dobrý den, ano určitě je lepší se s majitelem bytu dohodnout než něco „obcházet“. Na druhou stranu ustanovení ve smlouvě o zákazu zřízení trvalého pobytu není v souladu s legislativou. A ta je nadřazena tomu co se ve smlouvě nebo ve smluvních podmínkách.

      Takže by majitel bytu nemohl vymáhat sankci. Ale na druhou stranu by majitel – pokud by mu to hodně vadilo, mohl dát výpověď z nájemní smlouvy

  • Custom avatar Monika

    Dobrý den,jak je to v případě nájmu v domě když má dvě samostatné bytové jednotky.A stačí jako doklad o placení nájemní smlouva?Nájem platíme hotově bez žádných účtenek.Děkuji za odpověď

    • Jana Králová, Sociální dávky 2024

      Dobrý den, nájemní smlouva nestačí, je nutné doložit doklady o skutečně provedených platbách – složenka, příjmový doklad, výpis z bankovního účtu, jakékoliv potvrzení od toho komu peníze platíte.

  • Custom avatar Ivča

    dobrý den chci si zažádat o příspěvek na bydlení,jsem oddlužena ,a mám se svou matkou sepsanou darovací smlouvu že mi mamka bude přispívat na splátku soudu.Chci se zeptat jestli se tato částka počítá do mého příjmu?když jsem před 2 lety žádala o soc.příplatek tak mi na sociálce tuto částku započítávaly?děkuji za odpověd

  • Custom avatar Monika

    Dobrý den, mam nizky prijem a aby jsem dostala prispevek SSP na bydleni, potrebuji ze spolecne posuzovanych osob vyjmout dedecka (fyzicky semnou opravdu nebyli ale mame zde spolecnou najemni smlouvu a i TP) takze jen majiteli bytu napisu vypovedni smlouvu za dedu, aby jsem byla v najemni smlouve uvedena uz jen sama a s touto smlouvou zajdu na pobocku SSP. Muj dotaz zni – bude nekdo ze SSP zjistovat kdo tam ma TP a melo by to na neco vliv ???

    Dedovi tam TP zustane (ale doopravdy tam semnou nezije) protoze dedovi se TP nechce jak rika „na stara kolena“ menit, kvuli obchazenim spousty uradu, meneni OP atd atd atd.

    Předem děkuji

  • Custom avatar Sylva

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné někomu zrušit trvalý pobyt i bez jeho souhlasu. Konkrétně se mi jedná o případ, že otec chce abych se odtěhovala, jelikož jsem dokončila studium a chci začít pracovat. Tím by se samozřejmě zvýšil příjem společné domácnosti a přišel by tak o nějaké příspěvky. Je možné když s tím nebudu souhlasit, aby mi trvalý pobyt zrušil? pokud ano, jaké kroky bych měla učinit? Děkuji předem za odpověď

  • Custom avatar Pavla

    Dobrý den, vlastním 1/2 domu, další dvě 1/4 mají členové rodiny. Je v pořádku, že si jeden z nich nahlásil v domě trvalý pobyt, aniž by mne o tom informoval a bez mého souhlasu? Děkuji za odpověď.

  • Custom avatar dia.22@seznam.cz

    dobry den chci se zeptat jsem sama s ditetem mala se narodi 31.7 smlouva mi bude platit az 1.8 kdy si mam vyrizovat trvaly pobit ?a socialku? aby mi platila l na ten byt najem a je dobre resit to s realitni kancelari? dekuji

  • Custom avatar lenka

    Dobrý de, bydlím v pronajatém bytě, já a tři děti, chci se zeptat když si zařídím trvalé bydlení tak mohu žádat na příspěvek na bydlení až po třech měsících a doplatek na bydlení a hmotnou nozi dříve, nebo taky až po třech měsících a po vyloučení manžela ze společné domáctnosti? Další otázka, majitel bytu zde má stále trvalé bydliště jak mám postupovat. Lenka

  • Custom avatar Honzik

    Dobrý den,
    platí příspěvek na bydlení i pro studenty? Tzn. mít trvalé bydliště v místě studia a dále mít nějakou brigádu? Bude to stačit pro uznání příspěvku?
    Děkuji za odpověď

  • Custom avatar Tereza

    Dobrý den, přečetla jsem si, jak je snadné na základě soupisu věcí exekutora přesvědčit o tom, komu majetek patří. Zrovna tuto situaci řeším a musím říct, že mi předávací protokol, ve kterém bylo vše uvedeno, nepomohl. Exekutor to odůvodnil tím, že tohle nedokazuje má vlastnická práva, že bych musela doložit nabývací titul. Jedinou možnost, kterou mám, je vylučovací žaloba, která je zpoplatněna 2.000Kč. Otázkou je, zda soud bude pracovat podle logiky věci

  • Custom avatar Martin

    Dobrý den,prosím o radu,jsem vlastníkem nemovitosti která je vedena na katastru nemovitosti jako “ Jiná stavba“ v teto stavbě je katastrálně vymezeno a zapsáno 5 bytových jednotek což činí asi 40% celkové podlahové plochy objektu,nájemník který má se mnou uzavřenou platnou nájemní smlouvu by si chtěl zapsat Trvalé bydliště z důvodu přídavku na bydlení,problém je že úřednice na matrice trvale bydliště nechce zapsat z důvodu že objekt je specifikován jako Jiná stavba,prosím o radu co stím mám dělat,případně nějaký odkaz na paragraf,děkuji

  • Custom avatar alena

    Dobry den, mam narok na doplatek na bydleni kdyz mam najemni smlouvu, ale pan majitel ma v byte take trvale bydliste?

  • Custom avatar Erika

    Dobry vecer,chtela bych se zeptat.Jsem samazivitelka s dcerkou(11let) a syn (6 let).Nastehovala jsem se do podnajmu,s tim ze mi pan majitel dovolil pobyt k trvalemu pobytu.V NAJEMNI SMLOUVE,ale nemam uvedeno pisemne od pana majitele ze se mohu k trvalemu pobytu prihlasit.Potrebovala bych vedet ,jestli na urade hmotne nouze jim takova smlouva bude stacit,nebo jestli nemam pana majitele obtezovat aby mi tu smlouvu predelal,s tim aby mi pisemne do te smlouvy dopsal ze povoluje pobyt k trvalemu bydlisti..Na hmotne nouzy uvedena uz jsem,ponevac jsem bydlela s dvouma detma u rodicu ale ted momentalne jsem v tom podnajmu,tak aby me to vubec hmotna nouze uznala.Predem Dekuji za odepsani

  • Custom avatar Karla K.

    Dobrý den, mám dotaz – máme s dospělou dcerou dlouhodobě trvalé bydliště v domě u majitele. Nájemní smlouva na dobu neurčitou. Dcera už doma nebydlí. Chci požádat o příspěvek na bydlení, ale na sociálce mi bylo mi sděleno, že se sčítají příjmy obou osob, co jsou v bytě hlášeny k trvalému pobytu, i když dcera se mnou už delší dobu nebydlí, má tu pouze trvalé bydliště. Abych dosáhla na příspěvek, musím ji prý odhlásit ze služeb, majitel se ale cuká. Jak mám, prosím, postupovat. Děkuji. Karla

  • Custom avatar Romana

    Dobrý den,Chtěla bych se zeptat na změnu trvalého bydliště Přestěhovala jsem se do jiného města a majitel bytu my nechce dovolit abych měla trvale bydliště v bytě který máme v pronajmu.Jelikož chci dát syna do školky a tam mi řekli že musíme mít trvalí pobyt v tomto městě nevím jak to udělat.Chtěla jsem se zeptat zda jde udělat to abychom měli trvalé bydliště na úřadě v daném městě.Děkuji za odpověď.

  • Custom avatar Dagmar Novotná

    Dobrý den,
    slyšela jsem, že od ledna 2014 se lze přihlásit k trvalému pobytu i na pozemek nebo parcelu (ani nemusí být stavební) a ani nemusí být osoba, která se na pozemek přihlašuje majitelem toho pozemku, tedy na základě smlouvy o pronájmu . Je pravdou, že v podstatě se lze přihlásit na jakýkoliv pozemek, který je zapsán a evidován na Katastrálním úřadu.
    Ptám se proto, že uvažuji o bydlení v mobilheimu a řeším jak by to bylo s trvalým bydlištěm. Než zůstat někde formálně (administrativně) hlášena, ale nezdržovat se tam nebo lze skutečně být přihlášena na pozemku ?

  • Custom avatar Tomáš

    Dobrý den, mám jeden menší dotaz. S přítelkyní bydlíme v bytě a jsme v PODNÁJMU. V lednu čekáme mimčo a chceme aby mělo adresu bydliště kde jsme zrovna těď v podnájmu, protože přítelkyně má v OP ještě adresu od rodičů. Jaká je tu šance a hlavně co potřebuji k tomu aby si mohla přítelkyně změnit adresu? Paní která nám byt pronajímá nemá byt v osobním vlastnictví je to byt od družstva a ona sama nemá problém nám povolit trvalý pobyt.
    děkuji za odpověď

  • Custom avatar Andrea

    dobrý den, je možné se nechat přehlásit k tr. pobytu na adresu bytu, který je v podílovém vlastnictví dvou osob (každý má polovinu podílu) s tím, že na EO se mnou půjde udělit souhlas pouze jeden z těchto dvou osob a dále bych se chtěla zeptat, zda-li ke změně tr. pobytu je zapotřebí i souhlas otce nezl. dítěte popř. stačí pouze jeden rodič. Díky za odpověď!

  • Custom avatar Dave

    Dobrý den, bydlím v nájmu a bude se ke mě stěhovat moje kamarádka z Ruska, již tu bydlí jinde a musí tam mít trvalé bydliště kvůli vízu pro studium a pobyt. Můžu i v tomto případě, že není občanem EU postupovat klasicky jak je uvedeno v článku? Tzn. zajít s ní na příslušný Městský úřad a nahlásit trvalé bydliště tam kde budeme bydlet a bude mít řádnou nájemní smlouvu?

  • Custom avatar Lucie

    Srdečně zdravím!
    Ráda bych přispěla další dotaz: V případě, že by byl schválen nový návrh zákona, že trvalé bydliště bude muset odpovídat reálnému bydlišti (kde člověk skutečně bydlí), jak to potom bude v případě mladého páru/mladé rodiny, která musí bydlet u někoho v nájmu (dle výše uvedených informací jsem pochopila, že se jedná o vztah „majitel-nájemce“)? Mladý pár by potom na základě nájemní smlouvy musel nahlásit na tomto svém bydlišti trvalý pobyt? Předpokládám, že když majitel (který s tím nesouhlasil) bytu, zjistí, že si u něj pár nahlásil trvalé bydliště, tak dle smlouvy potom ten mladý pár z bytu vyhodí, protože pár porušil smlouvu. Vzhledem k tomu, že je velké množství majitelů bytů, kteří si nepřejí, aby v jejich bytě nějaký nájemník měl trvalý pobyt, znamenalo by to, že by se mladá rodina (dítě na cestě nebo už narozené) musela každý rok stěhovat a měnit pořád dokola doklady s trvalým pobytem, protože by ji pořád vyhazovali majitelé bytu? To mi totiž přijde pro tu rodinu značně nepříjemné. Je to možné, že by to takhle fungovalo nebo tomu špatně rozumím? A jak by se to mělo nejlépe řešit? Omlouvám se za tyhle hypotetické úvahy, ovšem právě čekáme dítě a neradi bychom pak byli náhle v přívalu nových starostí zaskočeni ještě něčím takovým…

  • Custom avatar peter

    Dobry den, chci se zeptat a muže i občan ze Slovenska se přihlásit na trvalej pobyt když má nájemní smlouvu?

  • Custom avatar Klára

    Dobrý den,

    majitel bytu mi nedovolit zřídit si v pronajatém bytě trvalý pobyt, uvedl to i ve smlouvě. Nevím zda se nenahlásím na úřad v místě bydliště, podle příjmů bych měla nárok na příspěvek na bydlení, ovšem lze jej takto čerpat? Majitele se mi obcházet nechce, ale ani mít statut bezdomovce. Která varianta je vhodnější?
    Děkuji za odpověď.

  • Custom avatar Radek

    Dobry den,chci se informovat pronajimam RD a najemnici jsou Slovaci a chteji po me trvale bydliste.Ja se ale toho velmi obavam.Ohledne exekuce ci ze nebudou platit atd.Jake je pro me plus nebo minus.Diky Radek

Odpovídáte na komentář uživatele hana volfová

Jsme velmi rádi, že jste se rozhodli zapojit do naší diskuse. Mějte prosím na paměti, že všechny komentáře v diskusi podléhají kontrole a schválení administrátorem. Váš komentář se tedy zobrazí až s menším zpožděním. O zveřejnění nebo zamítnutí, a o reakcích na váš komentář Vás budeme informovat na zadanou emailovou adresu. Všechny komentáře, které nejsou v souladu se zákony ČR a obecně s dobrými mravy budou zamítnuty. Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.

Zvolte si svůj obrázek:

Custom avatar Custom avatar Custom avatar Custom avatar Custom avatar Custom avatar Custom avatar Custom avatar Custom avatar Custom avatar Custom avatar Custom avatar Custom avatar Custom avatar Custom avatar

Návštěvník tohoto webu bere na vědomí skutečnost, že všechny informace v článcích, i reakce v diskusích jsou vyjádřením osobního subjektivního názoru. Uvedené informace nejsou vyjádřením právního názoru. Provozovatel tohoto webu neodpovídá za jejich věcnou správnost.

Vyhledávání
Poradna a diskuze
  • Opolková M.: člověk, který nezvládá například návštěvy lékaře, koupání, vycházky, m...
  • Jana Králová, Sociální dávky 2024: Paušální náklady na pevná paliva, jsou stanoveny v paragrafu 25, odstavec 1, pí...
  • Műllerová Věra: Dobrý den, pokud někdo dostává příspěvek na bydlení, žije sám, topí pevn...
  • Miloš Peřina: Dobrý den, žiji sám a pobírám příspěvek na bydlení. Byl js...
  • Zbyněk Hlavatý: Dobrý den, od 1 října jsem bez práce a bez možnosti čerpat podporu v nezaměstn...
  • Otakar: Dobrý den, pobiram důchod 7500,- , ubytovna mně stoji 7000, -. Chci se zeptat jes...
  • Jana Králová, Sociální dávky 2024: Důchody by se měly vyplácet v sudé dny mezi 6. a 14. dnem v měsíci, změna by m...